Εποχική συντήρηση της μπαταρίας.

Εποχική συντήρηση της μπαταρίας.

Πολλοί έχουν την εντύπωση ότι πρέπει να συντηρούν την μπαταρία του αυτοκινήτου, της μοτοσυκλέτας ή του σκάφους τους μόνο το χειμώνα, μη γνωρίζοντας ότι στην πραγματικότητα, ο χειρότερος εχθρός της μπαταρίας είναι οι υψηλές θερμοκρασίες.

 

001 Summer amperorio a2  Φροντίδα και προετοιμασία της μπαταρίας το καλοκαίρι.

Καλοκαίρι και ζεστός καιρός, σημαίνει υψηλές θερμοκρασίες στον χώρο του κινητήρα, που επιταχύνει τη διάβρωση και τη φθορά της μπαταρίας.

Αυτό, μπορεί επίσης να προκαλέσει την εξάτμιση ποσότητας νερού από τον υγρό ηλεκτρολύτη, με αποτέλεσμα την μειωμένη χωρητικότητα, την εξασθενημένη δυνατότητα εκκίνησης και τελικά την μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Γι’ αυτό, πρίν το καλοκαίρι, καλό είναι να ελέγξουμε τη στάθμη του ηλεκτρολύτη (σε περίπτωση μπαταρίας ανοικτού τύπου ή χαμηλής συντήρησης), την ικανότητα εκκίνησης με ένα ειδικό μηχάνημα διάγνωσης και το σύστημα φόρτισης.

Ο έλεγχος συμπεριλαμβάνει και την μέτρηση της τάσης, χρησιμοποιώντας ένα βολτόμετρο, το οποίο θα πρέπει να δείχνει τάση 12,40 volt ή περισσότερο.

 

001 Autumn amperorio a2  Φροντίδα και προετοιμασία της μπαταρίας το φθινόπωρο.

Είναι πολύ σημαντικό, να προετοιμάσουμε την μπαταρία μας για τους φθινοπωρινούς μήνες.

Εάν υπάρχει κάποιο σημάδι κόπωσης της μπαταρίας στις ήπιες θερμοκρασίες του φθινοπώρου, η πιθανότητα είναι ότι θα μας αφήσει χωρίς ρεύμα κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ειδικά εάν η ζωή της έχει κλείσει κάποια χρόνια.

Γι’ αυτό, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να ελέγξουμε ή να αντικαταστήσουμε τώρα την μπαταρία μας, για να αποφύγουμε την ταλαιπωρία μιας μη προγραμματισμένης βλάβης το χειμώνα.

Επίσης, το φθινόπωρο, οι καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι απρόβλεπτες με απροσδόκητα υψηλές θερμοκρασίες, υγρασία από βροχοπτώσεις και ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες από πρόωρο χειμώνα ή χιονόπτωση.

Ο κρύος καιρός κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, δυσχεραίνει τη λειτουργία της μπαταρίας, οπότε είναι σοφό να την ελέγξετε πριν την χρήση.

Ο έλεγχος συμπεριλαμβάνει και την μέτρηση της τάσης, χρησιμοποιώντας ένα βολτόμετρο, το οποίο θα πρέπει να δείχνει τάση 12,40 volt ή περισσότερο.

Η προετοιμασία της μπαταρίας για το απροσδόκητο είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε.

Σημαντικό επίσης είναι, να ελέγξουμε την ικανότητα εκκίνησης με ένα ειδικό μηχάνημα διάγνωσης και το σύστημα φόρτισης.

 

001 Winter amperorio a2  Φροντίδα και προετοιμασία της μπαταρίας τον χειμώνα.

Η μπαταρία, έχει να κάνει σκληρή δουλειά κατά τους ψυχρούς χειμερινούς μήνες. Ο κινητήρας, χρειάζεται περισσότερη ισχύ για να ξεκινήσει όταν οι θερμοκρασίες είναι πιο χαμηλές και καθιστούν πιο δύσκολη την παροχή ενέργειας.

Γι’ αυτόν τον λόγο, πριν τον χειμώνα, ελέγχουμε την μπαταρία, ώστε να βεβαιωθούμε ότι είναι σε θέση να αντιμετωπίσει το δύσκολο έργο της.

Ο έλεγχος συμπεριλαμβάνει και την μέτρηση της τάσης, χρησιμοποιώντας ένα βολτόμετρο, το οποίο θα πρέπει να δείχνει τάση 12,40 volt ή περισσότερο.

Σε περίπτωση ακινησίας, όλες οι ηλεκτρικές συσκευές πρέπει να είναι κλειστές και, αν είναι δυνατόν, αποσυνδέουμε τη μπαταρία.

Διατηρούμε την μπαταρία πλήρως φορτισμένη καθ ‘όλη την διάρκεια του χειμώνα χρησιμοποιώντας έναν φορτιστή μπαταρίας ή ένα συντηρητή, ειδικά εάν πρόκειται για αυτοκίνητο με το οποίο διανύουμε συχνές και μικρές αποστάσεις (λιγότερο από 2 χιλιόμετρα) και σκάφος ή μοτοσυκλέτα σε ακινησία.

Οι πλήρως φορτισμένες μπαταρίες μπορούν να αποθηκευθούν ακόμη και σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, χωρίς να υποστούν βλάβη, ενώ οι μερικώς αποφορτισμένες μπαταρίες μπορεί να παγώσουν σε θερμοκρασίες λίγο κάτω από το μηδέν.

Σημαντικό είναι, να ελέγξουμε την ικανότητα εκκίνησης με ένα ειδικό μηχάνημα διάγνωσης και το σύστημα φόρτισης.

 

Γενικά, πρέπει να διατηρούνται σε καλή κατάσταση τα εξαρτήματα γύρω από την μπαταρία, γι’ αυτό βεβαιωνόμαστε ότι τα καλώδια, οι πόλοι και οι ακροδέκτες είναι σε καλή κατάσταση και ελέγχουμε τις συνδέσεις για να σιγουρευτούμε ότι είναι καθαρές και σφιχτές.

Σε περίπτωση διάβρωσης (θειίκωσης) γύρω από τους πόλους, χρησιμοποιούμε μια σκληρή βούρτσα και διάλυμα μαγειρικής σόδας και νερού, για να καθαρίσουμε. Το διάλυμα σόδας, έχει την ικανότητα να εξουδετερώνει το θειικό οξύ του ηλεκτρολύτη που προκαλεί την διάβρωση. Κατόπιν, ξεπλένουμε με καθαρό νερό και σκουπίζουμε καλά τους πόλους.

Ελέγχουμε τη σωστή στήριξη της μπαταρίας μας, που πρέπει να είναι καλά στερεωμένη στη βάση της, για να αποφευχθούν οι υπερβολικές δονήσεις. 

Πρέπει δε να γνωρίζουμε ότι, οι μπαταρίες δεν δίνουν πάντοτε προειδοποιητικά σήματα πριν αστοχήσουν λειτουργικά και ότι στα αυτοκίνητα το 39% των βλαβών οφείλονται στην λειτουργική αστοχία των μπαταριών. Γι’ αυτό επιβάλλεται να ελέγχουμε και να φορτίζουμε την μπαταρία μας σε τακτά διαστήματα.

Στα σκάφη και πριν το χρονικό διάστημα της ακινησίας τους, οι μπαταρίες πρέπει να αφαιρούνται και να καθαρίζεται σχολαστικά ο χώρος τους, για να προληφθούν οι διαβρώσεις που τυχόν θα δημιουργηθούν. Οι μπαταρίες των σκαφών πρέπει να ελέγχονται εξονυχιστικά και στο εξωτερικό τους, για ρωγμές (κίνδυνος διαρροής ηλεκτρολύτη) και τυχόν διογκώσεις (σημάδι υπερφόρτισης ή θειίκωσης) στο πλαστικό τους περίβλημα.

Τελικό συμπέρασμα: Με τακτικό έλεγχο και συντήρηση, γλιτώνουμε από περιττά έξοδα αγοράς νέων μπαταριών.

Rate this post