Ο διακόπτης ανάφλεξης (μίζα)
Στα περισσότερα οχήματα, ο διακόπτης ανάφλεξης ή μίζα αποτελείται από τέσσερις θέσεις:
- Κλείδωμα / Απενεργοποίηση
- Acc / Accessory
- On / Run και
- Start
Όταν το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται σε λειτουργία, ο διακόπτης ανάφλεξης διακόπτει την ισχύ στον κινητήρα, όμως η σύνδεση από την μπαταρία του αυτοκινήτου δεν διακόπτεται.
Τι συμβαίνει λοιπόν με τις μπαταρίες αυτοκινήτου όταν η μηχανή σβήσει;
Το ρεύμα συνεχίζει να αντλείται από την μπαταρία του αυτοκινήτου ενώ το όχημα δεν βρίσκεται σε λειτουργία και χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των ηλεκτρονικών αξεσουάρ του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα, το εσωτερικό ρολόι, την ηλεκτρονική πλακέτα του κινητήρα, το ραδιόφωνο, τον συναγερμός, τα φώτα κ.λπ. Η εξάντληση ισχύος ή αλλιώς απώλεια ρεύματος είναι φυσιολογικό να συμβαίνει στη μπαταρία του αυτοκινήτου όταν αυτό δεν βρίσκεται σε λειτουργεία.
Η φυσιολογική ποσότητα απώλειας ρεύματος στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων κυμαίνεται μεταξύ 50-milliamp έως 85-milliamp, ενώ σε παλαιότερα μοντέλα, η απώλειας ρεύματος θα πρέπει να είναι μικρότερη από 50 milliamp. Οτιδήποτε πέρα από αυτά τα ποσά υποδηλώνει πιθανό ηλεκτρικό ζήτημα και θα πρέπει να επιλυθεί από έναν μηχανικό αυτοκινήτων. Παρόλο που η απώλειας ρεύματος των 85 milliamp μπορεί να είναι φυσιολογική για νεότερα αυτοκίνητα, το συγκεκριμένο ποσό μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς τη ζωή και την απόδοση μιας μπαταρίας αυτοκινήτου, εάν δεν συντηρείται σωστά. Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρήσετε και να φορτίσετε την μπαταρία έτσι ώστε η φόρτιση να μην πέσει κάτω από 12,4 Volt. Μόλις η τάση πέσει κάτω από τα 12,4 Volts, η θείωση ξεκινά και οδηγεί σε διάβρωση της μπαταρίας. Για να αποφευχθεί η θείωση, είναι χρήσιμο να φορτίζετε περιοδικά την μπαταρία του αυτοκινήτου με φορτιστή μπαταρίας αυτοκινήτου. Για να γίνει αυτό θα πρέπει αρχικά να προσδιορίσετε την απώλειας ρεύματος του οχήματός σας. Αυτό μπορείτε να το κάνετε πραγματοποιώντας ένα τεστ απώλειας ρεύματος χρησιμοποιώντας ένα πολύμετρο και κάνοντας τεστ για να ελέγξετε το ρεύμα (DC Amps).