Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν συστήματα Stop-Start, διαχείρισης ενέργειας και ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης, χρησιμοποιούν αποκλειστικά μπαταρίες τύπου AGM, λόγω της υψηλής απόδοσης τους.
Οι μπαταρίες τύπου AGM, όχι μόνο μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις αυτών των συστημάτων, αλλά μπορούν επίσης να τροφοδοτήσουν ένα ευρύτερο φάσμα βοηθητικού εξοπλισμού, ακόμη και όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε αδράνεια (θερμαινόμενα καθίσματα, υποβοηθούμενα τιμόνια, ηλεκτρικοί καθρέφτες και υαλοκαθαριστήρες).
Διαθέτουν περισσότερες και μεγαλύτερης επιφάνειας, πλάκες ανά στοιχείο, κατασκευασμένες από μόλυβδο υψηλότερης καθαρότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες, με αποτέλεσμα τη χαμηλή εσωτερική αντίσταση και πολύ μειωμένους χρόνους φόρτισης και εκφόρτισης.
Η κατασκευαστική ιδιαιτερότητα των μπαταριών τύπου AGM, έγκειται σε ένα πολύ λεπτό και εξαιρετικά συμπιεσμένο στρώμα από ίνες υάλου μεταξύ των πλακών μολύβδου-ασβεστίου (αντί των παραδοσιακών διαχωριστών πολυαιθυλενίου), το οποίο τοποθετείται ανάμεσα σε κάθε πλάκα και κρατά τον ηλεκτρολύτη απορροφημένο και κορεσμένο στο εσωτερικό του.
Ο ηλεκτρολύτης συγκρατείται στην ιδανική θέση για να πραγματοποιηθεί η χημική αντίδραση της φόρτισης και εκφόρτισης της μπαταρίας, ενώ παράλληλα ο διαχωριστής επιτρέπει την ελεύθερη διέλευση οξυγόνου από την θετική στην αρνητική πλάκα, μέσα απο τους πόρους του.
Η υψηλότερη συμπίεση των πλακών, μεγαλώνει την διάρκεια ζωής και μειώνει την απώλεια ηλεκτρολύτη με την πάροδο του χρόνου λόγω εξάτμισης (εκλύεται σημαντικά λιγότερη ποσότητα υδρογόνου), καθιστώντας την μπαταρία εντελώς χωρίς ανάγκη συντήρησης.
Οι πλάκες, είναι συνήθως επίπεδες και σε τετράγωνο σχήμα όπως σε ένα τυπικό στοιχείο που συναντούμε στις μπαταρίες μολύβδου με υγρό ηλεκτρολύτη ή σπανιότερα επίπεδες σε σχήμα λωρίδας και τυλιγμένες ώστε να σχηματίσουν ένα κυλινδρικό στοιχείο.
Κατά την διάρκεια ζωής τους, αποδίδουν περισσότερους από 360 κύκλους με 50% DOD και 100 έως 120 κύκλους σε 100% DOD, παρέχοντας σχετικά μεγάλη διάρκεια ζωής, ακόμη και όταν εκφορτίζονται σε βάθος.
Η τεχνολογία AGM, επέτρεψε στους κατασκευαστές αυτοκινήτων με σύστημα passive boost, να διακόπτουν τη λειτουργία του εναλλάκτη (δυναμό) για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα τη βαθύτερη εκφόρτιση της μπαταρίας και ακολούθως τη χρήση της ισχύος της για καλύτερη επιτάχυνση (το passive boost, είναι ένα απλό και πολύ αποδοτικό σύστημα που σχετίζεται με το Kinetic Energy Recovery System (KERS) που χρησιμοποιείται στη Formula 1).
Επίσης, όταν ενεργοποιείται το σύστημα ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης, αναγκάζοντας την μπαταρία να λειτουργεί σε χαμηλότερη κατάσταση φόρτισης (SOC / State of Charge) περίπου στο 68%-72% και ανάλογα με το είδος της διαδρομής (μικρή ή μεγάλη απόσταση, λειτουργία του Stop-Start σε αραιά ή πυκνά χρονικά διαστήματα κ.λ.π)
Η δυνατότητα της μπαταρίας AGM, να λειτουργεί σε υποφόρτιση, μειώνει τον κίνδυνο σχηματισμού θειικού άλατος στα στοιχεία, κάτι που ταλαιπωρεί περισσότερο μία συμβατική μπαταρία, η οποία θα αχρηστευόταν πολύ σύντομα λόγω του εξαιρετικά υψηλού κυκλικού φορτίου.
Οι μπαταρίες AGM, είναι λιγότερο επιρρεπείς στη θειίκωση, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να παραμείνουν σε αποθήκευση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα πριν χρειαστούν φόρτιση, ενώ οι μπαταρίες μολύβδου με υγρό ηλεκτρολύτη, χρειάζονται μια φόρτιση κάθε έξι μήνες για να αποφευχθεί η συσσώρευση θειικού άλατος στις πλάκες.
Έχουν πολύ χαμηλή εσωτερική αντίσταση, χαμηλή αυτοεκφόρτιση, μεγάλη αντοχή στους κραδασμούς, είναι τελείως στεγανές και είναι σε θέση να παράγουν υψηλό ρεύμα εκκίνησης όταν αυτό ζητηθεί (έως και 40% μεγαλύτερη ισχύ εκκίνησης CCA).
Είναι όμως ευάλωτες στην υπερφόρτιση, καθώς αυτό οδηγεί σε πρόωρη φθορά και αχρηστία, αλλά όταν αυτό συμβεί, διαθέτουν βαλβίδα ασφαλείας για εκτόνωση της υπερπίεσης και αποφυγή διάρρηξης της μπαταρίας, αφού δεν είναι δυνατόν να επανυγροποιηθούν πλήρως όλα τα αέρια που σχηματίζονται και η πίεση στο εσωτερικό της μπαταρίας αυξάνεται συνεχώς.
Οι μπαταρίες AGM είναι από τη φύση τους, ασφαλέστερες για το περιβάλλον και ασφαλέστερες στη χρήση, ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν ή να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε κλίση.
Η τεχνολογία AGM, που παλαιότερα περιοριζόταν στις μπαταρίες εκκίνησης των μοτοσυκλετών, έγινε δημοφιλής στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν κατασκευάσθηκαν οι πρώτες μπαταρίες αυτού του τύπου για χρήση σε στρατιωτικά αεροσκάφη και οχήματα.